מה צריך לדעת כאשר קונים מדפסת חדשה?

המדפסת היא כוכבת בכל בית או משרד, שימושית להפליא ובשנים האחרונות גם עברה מהפכה עיצובית. מדובר במוצר שמתחדש בדגמים מתקדמים ולכן, פעם במספר שנים, כדאי לעדכן את נבחרת המדפסות בלהיט התורן. כיצד תבחרו מדפסת יעילה המתאימה בדיוק לצרכים שלכם? לפניכם מספר פרמטרים חשובים שיש לקחת בחשבון ברכישת מדפסת חדשה.

הסוג קובע – מה בין הזרקת דיו ללייזר

ההחלטה הראשונה שתצטרכו לקבל היא איזו מדפסת לרכוש, כאשר יש שני סוגים נפוצים של מדפסת: הזרקת דיו ולייזר. מדפסת דיו פועלת באמצעות יחידות דיו, כאשר מזרקים זעירים מתיזים טיפות דיו על הנייר העובר מתחת לרצועה בעוד מדפסת לייזר פועלת על ידי שימוש בקרן לייזר. היתרונות הבולטים של מדפסת דיו הם מחיר נמוך יחסית בעבור המדפסת, פרקטיות גבוהה ואמינות. מדפסות לייזר הן מדפסות יקרות יותר וגם הטונר שלהן יקר יותר אבל מחזיק ליותר הדפסות מיחידות הדיו והן מצוינות להדפסה בכמויות גבוהות ולכן, משרדים או בתים שנוטים לבצע כמות גבוהה של הדפסות יאמצו אותן בחום. לצרכים מסוימים קיימות גם מדפסות ניידות אשר ניתן לחבר למכשיר הנייד לעבודה מהשטח ומדפסות תרמיות שמתאימות בעיקר להדפסת מגנטים.

שילוב מנצח

מדפסות מסוימות מגיעות עם פונקציות נוספות של סריקה, צילום ופקסוס, שהופכים אותן למדפסות משולבות. כלומר, מוצר אחד שיודע לבצע מספר דברים מבלי שתצטרכו להוסיף כסף או להפריד בין המוצרים לצורך צילום, פקס או סריקה. מדובר במוצרים חסכוניים הן מבחינת מקום והן מבחינת מחיר התחלתי ומומלצים מאוד לשימוש ביתי. עם זאת, משרדים שזקוקים לסריקה באיכות גבוהה במיוחד, כנ"ל לגבי הפקס ומכונת צילום עם דרישות מסוימות, כמו הגדלת והקטנת הרזולוציה של הדפסים, צילום בצבע וצילום דו צדדי, יעדיפו ככל הנראה לרכוש מוצרים נפרדים לכל פונקציה או לפחות לצורך סריקה וצילום.

שאלה של איכות והתאמה

חשוב מאוד לבחור מדפסת שמתאימה לצרכים שלכם. כך למשל, יש משרדים או בתים שאיכות ההדפסה חשובה להם מאוד ולכן, יבחרו מראש מדפסת ברזולוציית הדפסה גבוהה, כשהמדפסות אלה עולות יותר באופן משמעותי. אם אתם מדפיסים ולא רק על גבי נייר, חפשו מדפסת שמאפשרת לכם להדפיס על גבי דברים אחרים כמו למשל, CD, DVD, מגנטים. בדקו כמה דפים המדפסת יכולה להדפיס בדקה. שימו לב שלעיתים יתכנו מהירויות שונות להדפסה בצבע לעומת מהירות הדפסה בשחור. בדקו האם היא מאפשרת הדפסה דו צדדית, מהי קיבולת הנייר המקסימלית במגש הנייר.
החיבור לרשת אף הוא חשוב במיוחד במשרדים אבל גם בבתים: בחרו מראש מדפסת שכוללת כרטיס רשת אלחוטי ואפשרות גם לחיבור באמצעות USB. מבחינת עמידות, לרוב מצוין גם במפרט של המדפסת מה עומס העבודה החודשי המשוער. כלומר, עד כמה דפים המדפסת תוכל לעמוד – הממוצע הוא בסביבות הדפסה של 10,000 דפים בחודש.

ידידותיות השימוש

יש מדפסות ידידותיות במיוחד לשימוש יותר מאחרות המציעות חוויית שימוש פשוטה ומשודרגת. כמו למשל, צג LCD בלוח ההפעלה לקבלת מצב המדפס , לוח בעברית ואפילו מקש לחיסכון בטונר במדפסות לייזר כך שאתם יודעים מראש כיצד לתכנת את המדפסת למצב של חיסכון.

בעולם הדפוס המתפתח יש מגוון אופציות רחב, התייחסו ברכישת מדפסת גם לשימוש לטווח ארוך של המדפסת: כמה זיכרון היא מכילה והאם יש אפשרות להרחבת זיכרון, כמה יעלה לכם טונר למדפסת או ערכות דיו, האם המדפסת היא של חברה מוכרת בתחום המדפסות והמדפסת מגיעה עם אחריות ולכמה זמן זו תקפה. השקיעו בבחירת מדפסת איכותית שתענה על צרכיכם ותלווה אתכם לאורך זמן.