איך לבחור טונר למדפסת שלך

הטונר במדפסת נגמר והיא מסרבת להמשיך להדפיס? כך תבחרו את סוג הטונר המתאים לכם ביותר, מקורי או חליפי, ותבטיחו שהקסטה שאתם מביאים הביתה או למשרד אכן תתאים למדפסת

מדפסות לייזר משתמשות באבקה שהיא תערובת של פחם ותחמוצת ברזל עם חומר פולימרי שמיועד לשיפור הדבקת הפחם לנייר; פלסטיק, אם תרצו, שנמס בחום ומתהדק עם חומרי הצבע לנייר עצמו. האבקה הזו מגיעה לרוב בקסטה מיוחדת בצורה שמתאימה למדפסת מסוימת.

לא מעט פעמים אנחנו נתקלים בזה: נזכרים שאנחנו צריכים לקנות טונר למדפסת דווקא כאשר אנחנו מחוץ לבית ולא זוכרים בדיוק את דגם המדפסת שלנו, כדי למצוא את סוג הקסטה המסוים והמתאים לה.

אז מה עושים? אין מתאימים או בוחרים בטונר המתאים, כשאנחנו בחנות

הדפסה בשחור לבן עושה שימוש בטונר בצבע שחור. להדפסות צבעוניות משתמשים כיום באבקות טונר בצבעים ציאן, מג'נטה וצהוב.

לכל טונר יש מספר יצרן. לרוב זהו קוד ארוך שבסיומו אחת מארבע האותיות: B או BK לשחור, C לציאן (מעין כחול), M למג'נטה ו- Y לצהוב. ברגע שאתם יודעים איזה צבע נגמר ומה אתם צריכים, אתם כבר בחצי הדרך.

פתרון מצוין אחד הוא להשתמש בסלולר שלכם

אתם לא זוכרים מה מספר דגם המדפסת שלכם או אפילו מי היצרן שלה? לא נורא.

צלמו אותה פעם אחת כך שמספר הדגם שלה יופיע בברור בתמונה, ושמרו על הצילום בסלולר שלכם. בפעם הבאה שאתם נזכרים בכך שנגמר לכם הטונר, פתחו את התמונה, בדקו מהו דגם המדפסת וחפשו טונר מתאים, מהצבע הנכון.

במה לבחור? טונר מקורי או חליפי?

אם קיים בכלל טונר חלופי לדגם מדפסת מסוים, מאוד תלוי במדפסת שלכם ובהיצע בשוק. אם מדובר במכשיר פופולרי, יכול להיות שתמצאו קסטות חלופיות. אם לא, או אם הדגם כבר ישן, יש להניח שתמצאו רק טונר מקורי.

טונר מקורי מכיל לעיתים קרובות יותר חומר מטונר חלופי, אבל הוא עולה הרבה יותר. צריך לזכור את זה כאשר עומדים מול המדף, ולעשות את החשבון הפשוט: כמה, בסופו של דבר, עולה דף הדפסה.

דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא נושא האמינות: הקסטות המקוריות בנויות בהרבה מקרים טוב יותר והן אמינות יותר לאורך זמן, לא מתפרקות או "מטפטפות" אבקה. אם אתם מדפיסים כמויות גדולות ויש הרבה משתמשים במדפסת, קנו דווקא טונר מקורי וכך תשמרו טוב יותר על חיי המדפסת.

מרחבי הרשת:
יורם קראוס: כך טיפוס הרים הפך אותי למנהל טוב יותר
יורם קראוס – באתר דה מרקר


יורם קראוס – סיפור מסע טיפוס הרים אל המטרהורן – ההר המסוכן באירופה.