שיווק מנצח באמצעות כרטיסי ביקור

בימינו כל בעל עסק מכל תחום, חדש כוותיק, נעזר בכרטיסי ביקור על מנת לקדם את עצמו. כרטיסים אלו מהווים למעשה כלי תדמיתי ושיווקי בסיסי, שמטרתו להציג את בית העסק ושירותיו באופן מכובד וייצוגי, ובתוך כך להוות אמצעי זמין ליצירת קשר.

דרישה בסיסית מכל בית עסק

כל בית עסק המעוניין להציג חזות מכבודת ורצינית נדרש להפיק כרטיסי ביקור בכמות מספקת. חשוב להבין שסיטואציה בה לקוח או גורם עסקי אחר המבקש כרטיס ביקור ונענה בשלילה, תוביל להתייחסות שלילית כלפי רצינות ומקצועיות בית העסק. לכן, הדפסת, החזקת והפצת כרטיסי ביקור היא האלף בית בשיווקו וקידומו של כל עסק.

הפצת ושיווק העסק בכל מקום ושעה

כרטיסי ביקור הינם כלי שווקי קטן ומוכר, ויחסית זול להפקה והדפסה, בין אם באמצעות בית דפוס או בעזרת מכונות צילום מתקדמות. על כן, ניתן להפיצם כמעט בכל מקום. את הכרטיסים חשוב להחזיק במשרד, ברכב, בתיק, בארנק ובכיס, כך שבכל רגע ובכל הזדמנות ניתן לשולפם למוסרם לבעלי עניין בשירותי ומוצרי העסק. בעלי העניין יכולים להיות לקוחות, ספקים, שותפים או כל גורם רלוונטי אחר, ומעבר לכך כרטיסי ביקור הינם כלי שווקי רב בחשיבות בכנסים, ירידים וימי עיון. בנוסף, את כרטיסי הביקור אפשר וכדאי להפיץ גם בקרב בתי עסק אחרים שבהם אתם מבקרים, וכן אצל חברים ובני משפחה ובכל הזמנה ומשלוח של בית העסק.

פרטים ומידע שצריכים להופיע בכרטיס ביקור

מעצם מהותו, כרטיס ביקור נדרש לספק מידע בסיסי אודות בית העסק ושירותיו. לכן, חשוב שעל כל כרטיס יופיעו שם העסק, הלוגו שלו, סלוגן ופירוט קצר בן מספר מילים של שירותיו העיקריים. כמו כן, על כרטיס הביקור יש לציין את כתובת העסק, מספר טלפון, פקס, מייל, ואם יש גם כתובת אתר אינטרנט. בנוסף, על גבי צידו האחורי של הכרטיס ניתן להוסיף מפת הגעה במידת הצורך. בתוך כך, יש לוודא כי הפונטים הנבחרים עבור הטקסט שבכרטיס יהיו קריאים וברורים.

עיצוב כרטיס ביקור

מעבר לתכנים, על מנת שכרטיס ביקור יהווה כלי שיווק אפקטיבי יש להשקיע מחשבה גם באופן עיצובו, ועדיף עם מעצב גראפי מקצועי. העיצוב נדרש להעביר את מסרי העסק בין אם רצינות, מקצועיות, חדשנות, אמינות או כל מסר אחר, כאשר המסרים עצמם נובעים מכל רכיבי הכרטיס כגון גודל וצורה סטנדרטיים או ייחודיים. כמו כן, מסרי הכרטיס יועברו באמצעות חומר הגלם המשמש להפקתו, איכותו והטקסטורה שלו, וכן בהתאם לצבעי הכרטיס ועיטוריו, בין אם הבלטות, מסגרת או על ידי הוספת דימוי או צילום.