סוגים שונים של הדפסות – מה המידע שצריך להופיע?

קיימים סוגים שונים של הדפסות ביניהם הדפסת הזמנות לבר מצווה, הדפסת חשבוניות, הדפסת הזמנות לחתונה ועוד.

 

קיים הבדל הן בתהליך שכל הדפסה עוברת והן במידע שאמור להופיע בסוגים שונים של הדפסות… ניתן לחלק את סוגי ההדפסות לשלושה סוגים עיקריים:

  1. הדפסות לאירועים – ברוב המקרים בהדפסות לאירועים כמו למשל הדפסת הזמנות לבר מצווה, עוד לפני שהדף מגיע לדפוס, הוא עובר תהליך של עיצוב גרפי. בעוד יש כאלה שבוחרים להדפיס הזמנות פשוטות המבוססות על תמונה או ציור קיים, אחרים ממש מאיירים את ההזמנות בין אם בעזרת מאייר או מעצב גרפי מקצועיים או בין אם בעצמם.

תהליך העיצוב הגרפי מאפשר למעשה למתג את האירוע שלנו בצורה מוסימת ולהוסיף טאצ’ ייחודי משלנו. לפני שההזמנה יוצאת להדפסה חשוב מאוד לשים לב שהמידע ה״יבש״ מופיע על גבי ההזמנה שעוד נמצאת בפורמט דיגיטלי בצורה מדויקת. המקום שבו האירוע מתרחש, השעה, האם יש משהו מיוחד שכדאי להצטייד בו בהגיעם של האורחים לאירוע כמו למשל בגד חם, בגד ים או כסף קטן לחניה ועוד… גם לוח הזמנים באירוע כמו חתונה למשל חשוב מאוד לאורחים כדי שידעו מראש כיצד עליהם להיערך.

  1. הדפסות לפרסום ושיווק עסקים – כל עסק או חברה משקיעים תקציב שנתי מסוים בשיווק ופרסום. זה יכול להיות עיצוב שלטים מיוחדים לעסק אותם אנו שמים ממש בפתח החנות במטרה לספר ללקוחות שלנו על מוצר או מבצע חדש, זה יכול להיות גם ״רול-אפ״, סוג של פוסטר מתקפל אותו נמקם באירועים מיוחדים כמו כנסים או תערוכות וזה יכול להיות אפילו פלייר אותנו נפזר ברחבי השכונה. מאוד חשוב לוודא שסוג ההדפסה תואמת את סוג הנייר וכי גם כאן כל הפרטים הרלוונטיים החשובים נכתבים וכי הנוסח הוא נוסח המתאים לתחום השיווק והפרסום.
  2. הדפסות לצרכים דמיניסטרטיביים – הדפסת חשבוניות כמו למשל חשבוניות מס, קבלות, פורמט של הצעות מחיר וכדומה. כאן כבר מדובר בחוק ולכן חשוב לבחון שבית הדפוס אותו בחרתם אכן מקפיד על כל הפרטים שחייבים להיות רשומים ומוצגים על גבי החשבוניות. על חשבונית מס למשל חייב להיות כתוב תאריך העסקה, מספרה של החשבונית בסדר רץ, שם העסק בדיוק כפי שרשום במס הכנסה, מספר עוסק מורשה, פרטי של הלקוח, המילה ״מקור״, פרטי העסקה וכדומה. בשונה מעוסק מורשה, עוסק פטור מוציא רק קבלות ולא חשבוניות, לכן הפרטים המופיעים על גבי הקבלה קצת אחרים.