מדפסת לייזר משולבת

אמנם מדפסת לייזר הומצאה כבר בשנת  1969, והשימוש הראשוני היה בעיקר עבור הדפסת חשבונות ומגוון דברי דיוור, אך כיום המדפסת יודעת להציג מגוון שיפורים בתחום- יודעת להציע הרבה יותר במחיר הרבה יותר נמוך, כאשר מדהים לראות כיצד בכול שנה המחיר צונח מטה, בעוד ההיצע ממשיך להשתפר. באופן כללי ניתן למצוא שלמדפסת לייזר יש מנעד יתרונות. בין היתר מדובר בקצב הדפסה מהיר, ברזולוציית הדפסה באיכות מאוד גבוהה, במדפסת שנחשבת אמינה, במדפסת שמאפשרת עבודה מהירה על מידע חדש, עלות הטונר נחשבת לזולה, ויחסית למדפסת בהזרקת דיו- מדובר באופציה שנחשבת ליותר אמינה.

יכולות וייעודים

לצד שלל היתרונות הנ"ל, יש לציין שמצד שני מדובר בעלות ראשונית יחסית יקרה (בהשוואה למדפסת הזרקת דיו) ולא בכול הדגמים ניתן למצוא אחידות בין הצבעים כאשר מדובר בהדפסה ממושכת. מכאן שניתן להסיק שסה"כ כן שווה לרכוש מדפסת לייזר, אך פה יש לעצור ולבחון איזה דגם רצוי לרכוש, כאשר מומלץ לשקול מדפסת לייזר משולבת. כמו כן גם יש להבחין בין מדפסת שמיועדת עבור הדפסה של אלפי עותקים בחודש, לבין מדפסת שמיועדת עבור הדפסה של כמות פחותה, ואף יש לבחון האם המדפסת יודעת להדפיס על שני צדי הדף. בנוסף יש מדפסות בהן יש הפרדה בין הטונר לתוף, מכאן כאשר חלק אחד מתכלה, אין צורך להחליף את שני החלקים.

חיסכון בעלות ומקום

מי שמוצא לנכון לרכוש מדפסת לייזר, ייעשה חכם אם באותה הזדמנות גם ישקול לרכוש מדפסת לייזר משולבת, ולו על מנת להימנע מרכישה נפרדת של פקס, צילום מסמכים וסורק. מדוע מומלץ לרכוש מדפסת לייזר משולבת? ובכן ראשית כי רכישה של מוצר אחד חוסכת כסף, ושנית כי רכישה של מוצר אחד שכולל מגוון מוצרים חוסך במקום ושומר על מראה יותר מסודר.

בחינת מפרט

כיוון שיש לא מעט חברות מובילות שמציעות מדפסת לייזר משולבת, יש לבחון את המפרטים השונים. מפרט של מדפסת שכזו עשוי לכלול עשרות פרמטרים, אך כאן נציין שמספיק לעבור על מבחר פרמטרים מצומצם: כמות הדפסת הדפים שהמדפסת יודעת להדפיס בדקה, איכות הרזולוציה, זיכרון, אופי כרטיסי הרשת, מהירות שידור, יכולת להדפיס משני צדי הדף, כמות הדפים שהמגירה יודעת להכיל וכמות ההדפסות שהצבע יודע לספק. כמו כן כמובן שאין להתעלם מקריטריון המחיר, וזאת על מנת להשוות ואף לבחון חלופות.

רכישה חכמה

הרבה אנשים ובתי עסק יודעים שהם זקוקים למדפסת לייזר, אך לא מבחינים בין הסוגים השונים. בנקודה זו יש לדעת לבקש ייעוץ מקצועי, וכל עוד פונים לחברה שמחזיקה היצע נרחב, ניתן למסור לה מהן הדרישות מהמדפסת וליהנות מהכוונה מקצועית. לסיכום נציין שאומנם רכישת מדפסת לייזר משולבת תעלה יותר מרכישת מדפסת רגילה, אך באותה נשימה היא גם יודעת להציע הרבה יותר.

מרחבי הרשת:
יורם קראוס – סיפור מסע טיפוס הרים אל המטרהורן – ההר המסוכן באירופה.