בחירת מדפסת למשרד – איזו הכי משתלמת?

כאשר אנו רוכשים מדפסת למשרד חשוב שלא נסתכל רק על המחיר אלא על כלל הפרמטרים שאנו צריכים למשרד. מה יהי שימושה העיקרי, והאם אנו צריכים מדפסת צבעונית או שמא נסתפק במדפסת אשר מדפיסה רק שחור לבן?

עסקים שמדפיסים 300 חוזים או מסמכים בשבוע צריכים למדפסת שונה מזו שסטודנט צריך למטרת הדפסת עבודות. לכן, חשוב להבין מה הצרכים שלנו בתור עסק לפני שנבחר את המדפסת המיוחלת למשרד.

שניה לפני שמזמינים מדפסת שגורה למשרד שלנו, ישנם כמה פרמטרים שעלינו לשקול לפני הרכישה עצמה.

איך בוחרים מדפסת?

קודם כל, יש להתעלם מהמחיר שמציעים לנו ולבדוק גם את שאר הפרמטרים, כגון:

  • איכות המדפסת
  • כמות הדפים שהיא מסוגלת להדפיס בדקה
  • בלאי המכשיר
  • צבעוניות – האם אנחנו צריכים מדפסת צבעונית או לא
  • והאם בכלל עדיף לנו לרכוש מדפסת משולבת

במדפסות החדשות עלות ההדפסה לדף הוזלה משמעותית בשנים האחרונות ולכן, אין חשיבות למחיר המוצר.

איך מתאימים את המדפסת למשרד?

בשביל להקל על בחירתכם, בחנו כמה פרופילים של עסקים ואופן השימוש שלהם במדפסת המשרדית.

פרופיל א' – עסק קטן וממוצע שצריכים שירותי פקס והדפסה בשחור לבן, מכשיר משולב עם פקס של חברת HP עשוי לעשות את העבודה. מדפסת מדגם 4580 של חברת HP עשויה להתאים בדיוק לצרכים אלו – עלות המדפסת הוא כ- 500₪ לפני מע"מ. המדפסת כוללת בתוכה סורק, פקס ויכולת הדפסה בשחור לבן באיכות גבוהה מאוד. עלות הדיו נע בין 40 ל-70 שקלים לראש דיו בודד, אך הוא מחזיק מעמד תקופה ארוכה מאוד.

החיסרון במדפסת זו הוא כמות ההדפסות שניתן להדפיס בדקה. הכמות אינה גדולה ולכן זה עשוי לקחת קצת זמן להדפסה גדולה.

פרופיל ב' – עסק גדול כגון ארגון או חברה גדולה שצריכים מדפסות בעלי יכולת צילום, הדפסה צבעונית ובכמות גדולה מאוד יוכלו לבחור במדפסת של חברת Xerox. המדפסת שלהם קלה לתפעול ומגיעה עם מערכת בעברית אשר פשוטה להתקנה. המדפסות של זירוקס כוללת סורק, פקס ויכולת הדפסה בכמויות גדולות מאוד גם בצבע וגם בשחור לבן. עלות של מדפסת כזו בבודדת עשוי לעלות לכם בסביבות ה-1000₪ ויכול להגיע עד ל-1700₪ למדפסת משוכללת.

החיסרון במדפסת זו הוא המבנה של המדפסת עצמה (פנימי וחיצוני). המדפסות של חברת זירוקס גדולות מאוד ומגושמות – אך עושות את העבודה בצורה הטובה ביותר.

כמובן שמלבד ההמלצות שלנו למדפסת משרדית ישנם עוד מגוון רחב מאוד של מדפסות, חברות שונות מציעות מגוון רחב של מדפסות שונות בעלי יכולות מגוונים מאוד. הדרך הטובה יותר לבחור מדפסת היא לשכלל את כל הפרמטרים שהצגנו במאמר ולשלב אותם עם צרכי המשרד שלכם.

בהצלחה!